تبلیغات
* خشونت ممنوع * - مطالب هفته دوم آذر 1395
 
* خشونت ممنوع *
" با محبت شاید ، با خشونت هرگز "
درباره وبلاگ


سلام ، به وبلاگ « خشونت ممنوع ! » خوش آمدید ؛

منتظر نظرات سازنده ی شما عزیزان هستیم .

ایمیل پرویز حبیبی اصل : khoshonatmamnou@gmail.com

مدیر وبلاگ : پرویز حبیبی اصل
مطالب اخیر
نظرسنجی
به نظر شما مهم ترین عامل ایجاد و رواج خشونت در جامعه ی جهانی چیست؟










آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت 29 نوامبر، روز بین المللی همبستگی با مردم فلسطین



29 نوامبر هر سال یادآور واقعۀ تلخی مانند صدور قطعنامه تقسیم فلسطین است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد این روز را روز اعلام همبستگی با ملت فلسطین تصویب و اعلام نموده است.
در 29 نوامبر سال 1947 مجمع عمومی سازمان ملل متحد با دخالت و نفوذ قدرت های جهانی، « قطعنامه ناعادلانه تقسیم فلسطین» را تصویب و به آن رسمیت داد. بر اساس « قطعنامه 181تقسیم»، فلسطین به دو پاره تقسیم شد و مجمع عمومی بخشی از آن را برای تشکیل کشور و دولت یهود و بخش دیگر را برای کشور و دولت فلسطین در نظر گرفت. هرچند « قطعنامه ناعادلانه تقسیم» با نادیده گرفتن فلسطینی بودن فلسطین و پیشینۀ این سرزمین کهن، نیمی از فلسطین را به مردم فلسطین و نیمی دیگر را برای صهیونیستها درنظر گرفت، اما در ماه می سال 1948 صهیونیست ها حتی به نیمی از سرزمین فلسطین بسنده نکردند و با اشغال آن، مانع از تشکیل کشور مستقل فلسطینی تا به امروز شده اند.
همچنین، دولت اشغالگر صهیونیستی، با احداث شهرک های صهیونیست نشین در بیت المقدس و کرانه باختری همچنان با روندی پرشتاب خانه های مردم فلسطین را مصادره می کند تا با بی خانمان کردن ساکنان کرانه باختری و قدس شرقی، فلسطینی ها را به کوچ اجباری وا دارد. به طوریکه اکنون میلیون ها آواره فلسطینی پس از 6 دهه درکمپ های سوریه، لبنان و اردن به سختی روزگار خود را سپری می کنند. کرانه باختری و نوار غزه که به صحنه کارزار اشغالگران در برابر مردم بی دفاع آن مبدل شده، هنوز در محاصره نظامیان صهیونیستی قرار دارد و مردم آن با حداقل امکانات، بیماری و گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.
مجمع جهانی صلح اسلامی به عنوان یک نهاد غیردولتی و فعال در عرصۀ صلح عادلانه، امنیت و حفظ کرامت انسانی معتقد است، هر چند مجمع عمومی در سال 1977 طی قطعنامه ای، روز 29 نوامبر را روز همبستگی با مردم فلسطین اعلام کرد، اما تاریخ همچنان به قضاوت در خصوص ظلم و ستمی نشسته است که سنگ بنای آن در مجمع عمومی و در قطعنامه تقسیم فلسطین گذاشته شد.
به نظر مجمع جهانی صلح اسلامی:
• اشغال فلسطین و جنایات سازمان یافته و ضد انسانی مستمر رژیم صهیونیستی علیه ساکنان این سرزمین مقدس، منشاء ایجاد و تداوم یکی از طولانی ترین بحران¬های جهانی گردیده است؛ بحرانی که نه تنها ریشه بسیاری از دیگر مشکلات و بحران¬ها در خاورمیانه و جهان اسلام است، بلکه یکی از سرچشمه های اصلی نا امنی و بی ثباتی در عرصۀ جهانی بشمار می رود.
• محاصرۀ همه جانبۀ نوار غزه توسط صهیونیست ها، سندی گویا از جنایاتی است که بر مردم فلسطین تحمیل شده است و سازمان ملل با سکوت و یا اقدامات ناقص خود، تنها نظاره گر فاجعه انسانی درنوار غزه است.
• مجمع جهانی صلح اسلامی، آوارگی میلیون ها فلسطینی و کشتار روزانه مردم بی دفاع فلسطین، بی اعتنایی رژیم صهیونیستی به خواست جامعه جهانی و عدم اجرای قطعنامه های شورای امنیت را از مصادیق بارز بی عدالتی در جهان می داند و خواستار اقدامات اساسی و قانونی کشورهای اسلامی و آزادیخواه جهان برای دفاع از حقوق فلسطینی ها می باشد.
• مجمع جهانی صلح اسلامی، معتقد است اشغال یکجانبه سرزمین، تجاوز و هتک حرمت انسانی و تروریسم سازمان یافته و دولتی که رژیم صهیونیستی مصداق بارز آن است، در هر جای جهان و علیه هر فرد یا گروهی صورت پذیرد، دل انسان های آزاده و آزادیخواه را به درد میآورد. بنابراین وظیفه همه آزادی خواهان و صلح طلبان جهان است که ضمن اهمیت و ارج نهادن به تعیین روز بین المللی همبستگی با مردم فلسطین، خواستار پایبندی رژیم اسرائیل به قطعنامه ها و مصوبات سازمان ملل از جمله آزاد سازی بخشی از مناطق اشغالی، پایان دادن به محاصره مردم فلسطین و به ویژه نوار غزه و توقف شهرک سازی در مناطق فلسطینی شوند.
• ما معتقدیم، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی که امروزه گروه هایی همچون داعش مصداق بارز آن تلقی می شوند؛ بدون رفع اشغال فلسطین و توقف سیاست های تجاوزکارانه اسرائیل، توفیقی نداشته و نتیجه ای در بر نخواهد داشت. بنابراین از جامعه جهانی و به ویژه مجامع جهان اسلام، دعوت می کنیم ریشه های اصلی تداوم بحران فلسطین و راههای حل آن از جمله: برگزاری انتخابات آزاد با مشارکت همه فلسطینیان اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان، حق تعیین سرنوشت و بازگشت کلیه آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری خود را مورد توجه و اهتمام قرار دهند.
• مجمع جهانی صلح اسلامی، ضمن محکوم ساختن اقدامات رژیم صهیونیستی در نابودی هویت تاریخی و تمدنی قدس شریف و هتک حرمت ساحت مقدس مسجدالاقصی بعنوان اولین قبله گاه مسلمانان و پیگیری تصویب قانون نژادپرستانه یهودی سازی مسجدالاقصی، هشدار می دهد ادامه سیاست های تجاوزکارانه این رژیم، نتیجه¬ای جز تقویت افراط گرائی را در پی نخواهد داشت و بدون شک دامنه این بحران ها حامیان رژیم اشغالگر و سایر نقاط جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
مجمع جهانی صلح اسلامی
نهم آذرماه 1395




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

صلح و دوستی ریشه در ذات علم و دانش دارد


علم و دانش و نشانه‌ها و نمادهای زندگی، نسبت ماهوی و اثربخش دارند، یعنی، نشانه‌ها علم و سمبل‌های زندگی، در تاثیر و تاثر، تعامل و تعاضد دو سویه و متقابل می‌باشند؛ ریشه نشانه‌های علم، در تولید و توسعه و ترویج و تعمیم علم است، هر نشان و نمود و الگو و سمبل، حاکی و مبین، مهر و نقش نوع آگاهی و معرفت و شناخت آدمی است.
محمدعلی نویدی در ادامه این یادداشت می نویسد: هر نماد علمی و حق، بیانگر مهر و علامت و عنوان و داغ، انسان و انسانیت است و این نقش بسیار حائز اهمیت و قابل‌اعتنا می‌باشد، بنابراین نخستین اثر این نشان‌ها، حاکی از انسان بودن و خرد داشتن و حق فهمیدن و شان انسانیت آدمی است، پس این نشان‌ها، ریشه در حقیقت انسانی و نفس خردمند او دارند.
این نشان‌ها، خود در روح و جان و وجود آدمی تاثیر می‌گذارند و در تشکیل و تکوین، احوال و صفات و منش و شخصیت و کنش بشر نقش ایفا می‌کنند؛ گویی علم و دانش را این نشان‌ها و نمادها می‌سازند، و بالعکس، علم و دانش، این نشان‌ها و سمبل‌ها را می‌سازد.
در واقع قاعده جهان و زندگی چنین است، کار از کار و علم از عمل و عمل از علم برمی‌خیزد؛ اگرچه با دقت و تامل، می‌توان بنیان و ریشه اولیه را تفکر و تعقل و هوشمندی آدمی دانست و فهمید، ولی زندگی و جهان عرصه تفاهم و تعامل و تاثیر و تاثر است؛ به همین دلیل، احوال و اوصاف شخصیتی انسان و جوامع انسانی، در گرو نوع اندیشیدن و کوشیدن آنها می‌باشد، تنها، اندیشه اکتفا نمی‌کند، و این از اهم مشکلات جوامع شرقی است، که گاهی تصور می‌کنند فقط با اندیشه و درون‌نگری و باطنی‌گرایی می‌توان در تمام امور زندگی موفق بود، حال اینکه در واقعیت و عینیت و در اصل زندگی، با بروز انواع مشکلات و معضلات، نادرستی این دیدگاه عیان و بیان است. نشانه‌ها و نماد زندگی، محصول مشترک اندیشیدن و کوشیدن است. روح ملی و هویت جمعی هر جامعه ای نیز در چنین فرایندی، تکون و تشکل پیدامی‌کند.
علم در اصل از جنس انسان و فضیلت انسانی و حق و حقیقت و واقعیت ملایم با طبع آدمی و اندیشه و عقل بشری و نور و روشنی پدیده‌ها و پیدایی و مهر و نشان انسانیت است. علم در ذات خود، زایل‌کننده تاریکی‌ها و تیرگی‌ها و تباهی‌های طبیعی و غیر طبیعی زندگی می‌باشد. بنابراین مبنا و بنای علم و دانش، بر صلح و دوستی و توسعه و تعالی و ترقی انسان و زندگی انسانی است. در واقع نوع‌دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز و پیشرفت بشر، از تجلیات و ظهورات علم و عمل معطوف به دانش و معرفت است.
علم حقیقی در طول تاریخ بشر، همواره دعوت به گفت‌و‌گو، تفاهم و تعامل و صلح و آشتی و دوستی و بهتر شدن نموده است. مدار و محور زندگی انسان بر اساس نمودها و نشان‌ها و الگوها و دستگاه‌ها معرفتی و مدیریتی شکل می‌گیرد و آن نیز نیازمند شناختن، دریافتن، درک کردن و حقیقت جستن اشیاء، امور، روابط و حقایق و واقعیات است و تحقق و تحصل این مهم در سایه علم و عمل خردمندانه، تولید نشان‌ها و نمودهای علمی و دانشی، و در شرایط صلح و توسعه، امکان‌پذیر و شدنی است.
نویسنده:
محمدعلی نویدی






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

مجرب ترین دعاها برای رفع عصبانیت 

 
این دعا به شما کمک خواهد کرد تا زود عصبانی نشوید.
 
اگر کسی اعصاب خود را کنترل کند، دیگر خشمگین و عصبانی نمی شود، که از آن در آیات و روایات به “کظم غیظ” تعبیر شده است. خداوند متعال یکی از مهم ترین ویژگی های انسان های الاهی و پارسا پیشه را کظم غیظ و عفو از مردم می شمارد و می فرماید: “مؤمنان در هنگام عصبانیت خشم خود را فرو می برند و از خطای مردم در می گذرند و خدا نیکوکاران را دوست دارد”.پس برای آرامش اعصاب این چند راه را پیش رو بگیرید:
 
– پناه بردن به خدا
– وضو گرفتن با آب سرد
-دور کردن اسباب خشم و عصبانیت، از خود
– صبر
– دعا و نیایش
–  نماز و یاد خدا
 
 صبر، دعا و نیایش، نماز و یاد خدا و توبه ازعواملی هستند که در ایجاد آرامش و سکون و طمأنینه، تأثیر بسزایی دارند و در باره نماز باید گفت که نماز که یاد خداست احیاگر روح و روان است و باعث رفع نگرانى‏ها و اضطراب‏ها و آرامش انسان مى‏گردد.
 
 
دعا برای رفع عصبانیت
در کتاب مکارم الاخلاق آمده است در هنگام عصبانیت بر محمد و آل محمد صلوات بفرستید
 
و این دعا را پس از صلوات بخوانید تا عصبانیت زایل گردد
 
اللهم صل علی محمدٍ و آل محمدٍ. اللهم اغفِر ذَنبِی وَ اذهِب غَیظَ قَلبِی وَ اَجِرنِی مِنَ الشَّیطانِ الرَّجِیم و لا حَولَ و لا قُوَةَ اِلّا بِالله العلی العَظِیم.
(مکارم الاخلاق؛ ص 350)
 
دعا و ذکر برای آرامش اعصاب و کاهش اضطراب
 به طور کلی یاد خداوند به هر شکل و صورتی موجب آرامش قلب است .
 
 گفتن ذکر« ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّةَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم » در ایجاد ارامش نقش موثری دارد .
 
 میرزا احمد آشتیانی (ره) در کتاب هدیه احمدی اورده اند:
علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان فرمودند:جهت ارامش پیدا کردن دست روی سینه بگذارید ودر حالت نشسته و ایستاده چند مرتبه ایه 28 سوره رعد را بخوانید:
 
«الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب» زیرا در ایجاد ارامش بسیارمؤثر است.







نوع مطلب : خشونت در جوانان، خشونت در کلام معصومین، خشم و خشونت در کلام بزرگان، خشونت از دیدگاه اسلام و قرآن، انواع خشونت و راه های مقابله با آنها، بررسی خشونت از جوانب مختلف، خشونت از دیدگاه مکاتب مختلف، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

نسخه قرآن و اهل بیت برای افراد عصبانی


درمان خشم, درمان عصبانیت, عصبانیت

قویترین حربه ی شیطان که با آن می تواند آدمی را به چاه تاریک گمراهی کشانده و نور ایمان را در وجودش خاموش نماید، عصبانیّت نابجا است.
تاكنون برای افرادی كه مدام در زندگی گرفتار خشم و عصبانیت می شوند راه حل های متعددی از سوی  پزشكان بیان شده است اما آیا در آیات الهی و روایت نیز راهی برای فرو نشاندن آتش خشم بیان شده است؟

مشاهده ی متن کامل مقاله در ادامه ی مطلب




ادامه مطلب


نوع مطلب : مقالات، خشونت در کلام معصومین، خشم و خشونت در کلام بزرگان، خشونت از دیدگاه اسلام و قرآن، نقش رسانه ها در ترویج خشونت، بررسی خشونت از جوانب مختلف، انواع خشونت و راه های مقابله با آنها، خشونت از دیدگاه مکاتب مختلف، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

شنبه 13 آذر 1395 :: نویسنده : پرویز حبیبی اصل

خشونت چرا ......... ؟ 

این ویدیو با حمایت انجمن روانپزشکی کودک و نوجوان برای جلوگیری از خشونت علیه کودکان ساخته شده است. 





نوع مطلب : فیلم و پویانمایی، خشونت در جوانان، سیاست و خشونت، قربانیان خشونت، خشونت در مدارس، خشونت در کودکان، نقش رسانه ها در ترویج خشونت، انواع خشونت و راه های مقابله با آنها، بررسی خشونت از جوانب مختلف، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

راهکارهایی مفید برای مقابله با خشونت در کودکان 


-ابراز محبت و پذیرش کودک
-برطرف کردن نیازهای مختلف کودک
-آگاهی و تفهیم رفتار خوب و قابل قبول به کودک
-پیاده کردن یک سیستم تربیتی صحیح و علمی در خانواده
-دادن مسئولیت و کارهایی در حد توان و ظرفیت کودک
-ایجاد محیطی آرام و مناسب برای کودک
-احترام به حس استقلال طلبی کودک
-رعایت عدالت و دوری از تبعیض،
-ایجاد اطمینان و اعتماد بنفس در کودک،
-خودداری از تنبیه و سرزنش کودک
-توجه کردن به حقوق و نیازهای کودک
-مورد پذیرش قرار دادن همان گونه که هست
-تقویت احساس امنیت در کودک
-دوری از سختگیری های شدید و اعمال محدودیت درباره کودک
-انعطاف و نرمش داشتن در مقابل کودک
-آموزش آرامش به کودک





نوع مطلب : خشونت در کلام معصومین، خشونت از دیدگاه اسلام و قرآن، انواع خشونت و راه های مقابله با آنها، بررسی خشونت از جوانب مختلف، خشونت از دیدگاه مکاتب مختلف، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



( کل صفحات : 2 )    1   2